Aby przekonać kogoś do zdrowego jedzenia, lepiej radzić, co powinien jeść, niż naciskać, żeby określonych produktów nie jadł.
Nowe badanie amerykańskiego Cornell University wskazuje, że rada "nie jedz" nie działa na większość z nas. Skupianie się na zaletach zdrowych produktów jest bardziej efektywne niż ostrzeganie przed negatywnymi konsekwencjami jedzenia tych niezdrowych.
Badacze przeanalizowali 43 międzynarodowe badania, które zawierały albo negatywne, albo pozytywne przekazy nt. odżywiania. I choć sformułowania oparte na negacji działały lepiej w przypadku ekspertów - dietetyków, lekarzy - to większość osób, która nie posiada dużej wiedzy o diecie, wolałaby raczej usłyszeć, co powinna jeść i dlaczego.
"Jeśli jesteś rodzicem, lepiej skup się na zaletach brokułów, a nie szkodliwości hamburgerów" - przekonuje główny autor badania dr Brian Wansink z Cornell Food and Brand Lab na Cornell University.
Wyniki badania zostaną zaprezentowane na konferencji Society of Nutrition Education and Behavior w Pittsburghu.