Zdrowe diety

  • Diety o udowodnionym działaniu prozdrowotnym

    Celem leczenia dietetycznego jest redukcja nadmiernej masy ciała poprzez odpowiednią dietę (indywidualnie dostosowaną), zmianę nieprawidłowych zachowań żywieniowych i utrwalenie nowych zdrowych nawyków.

  • Dieta ubogokaloryczna

    Dieta ubogokaloryczna 450–800 kcal (ang. very low caloric diet – VLCD) stosowana jest w przypadku osób, które muszą szybko utracić nadmierną masę ciała (np. przed operacją) lub u osób z otyłością olbrzymią.

  • Dieta ubogowęglowodanowa, bogatobiałkowa

    Dieta ubogowęglowodanowa, bogatobiałkowa polega na ograniczeniu węglowodanów na rzecz zwiększonej zawartości białka i tłuszczu.

  • Dieta DASH – gotuje Karol Okrasa [film]

    Sałatka z kaszy gryczanej, sos z pieczonego buraka i rukoli oraz wiele innych pomysłów na zdrową, smaczną kuchnię zdradza Karol Okrasa.

  • Dieta ubogoenergetyczna, bogatoresztkowa

    Dieta ubogoenergetyczna, bogatoresztkowa

    Dieta ubogoenergetyczna, bogatoresztkowa stosowana jest w leczeniu nadwagi i otyłości. Odpowiednio zbilansowana dostarcza organizmowi wszystkich składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu, umożliwia pozbycie się zbędnych kilogramów, a przede wszystkim nie obniża do spoczynkowej przemiany materii.

  • Śródziemnomorska piramida żywieniowa

    Śródziemnomorska piramida żywieniowa

    Jak postępować zgodnie z założeniami śródziemnomorskiego modelu żywienia.

  • Dieta śródziemnomorska

    Dieta śródziemnomorska

    Coraz nowsze badania potwierdzają ogromną korzyść stosowania diety śródziemnomorskiej nie tylko w profilaktyce pierwotnej chorób sercowo-naczyniowych, ale również chorób nowotworowych. Oznacza to, że dieta śródziemnomorska powinna być wzorem do naśladowania przez wszystkie populacje na świecie, niezależnie od położenia geograficznego.

  • Dieta śródziemnomorska w profilaktyce pierwotnej chorób sercowo-naczyniowych

    Dieta śródziemnomorska w profilaktyce pierwotnej chorób sercowo-naczyniowych

    Czy u osób obciążonych dużym ryzykiem sercowo-naczyniowym dieta śródziemnomorska, w porównaniu z dietą o małej zawartości tłuszczu, zmniejsza ryzyko poważnych zdarzeń sercowo-naczyniowych?

  • Skuteczność diet w zmniejszaniu masy ciała – czy dieta śródziemnomorska jest właściwa?

    Skuteczność diet w zmniejszaniu masy ciała – czy dieta śródziemnomorska jest właściwa?

    Wykazano, że dieta śródziemnomorska nie wiąże się otyłością, a ponadto może być bardzo skutecznym narzędziem w zmniejszaniu masy ciała u osób z nadwagą i otyłych.

  • <a href="http://pediatria.mp.pl/zywienie/show.html?id=73918">Podstawowe zasady prawidłowego żywienia dzieci i&nbsp;młodzieży</a>

    Podstawowe zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży

    Zasady prawidłowego żywienia dzieci niewiele różnią się od zasad prawidłowego żywienia osób dorosłych opracowanych w Instytucie Żywności i Żywienia. Niektóre jednak z tych zaleceń w rozwojowym okresie życia nabierają nieco innego znaczenia.

  • Dieta w&nbsp;wieku 20–40 lat

    Dieta w wieku 20–40 lat

    Osoby w tym okresie życia zwykle narzekają na brak czasu, w wyniku czego często stołują się w mieście lub spożywają produkty typu fast food, tkwiąc w przekonaniu, że przygotowanie zdrowych posiłków nie jest ani szybkie, ani proste. Nic bardziej mylnego!

  • <a href="http://ciaza.mp.pl/przebiegciazy/show.html?id=73282">Zasady odżywiania ciężarnych</a>

    Zasady odżywiania ciężarnych

    Prawidłowe żywienie kobiety w okresie poprzedzającym ciążę oraz w czasie jej trwania ma duże znaczenie dla optymalnego rozwoju jej dziecka i przebiegu ciąży, a także dla zachowania zdrowia matki.

  • Dieta w&nbsp;wieku 40–50 lat

    Dieta w wieku 40–50 lat

    W wieku 40–50 lat organizm nie potrzebuje aż tak dużej liczby kalorii, nie dotyczy to jednak witamin i minerałów – zapotrzebowanie na te składniki ulega zwiększeniu! Nie jest to najlepszy czas na eksperymentowanie z dietami.

  • Menopauza – jak uniknąć dodatkowych kilogramów?

    Menopauza – jak uniknąć dodatkowych kilogramów?

    Z wiekiem maleją potrzeby energetyczne organizmu i tempo przemiany materii. Jednocześnie wraz z upływem lat zmniejsza się nasza aktywność fizyczna, dlatego nawet przy zachowaniu dotychczasowych nawyków żywieniowych następuje systematyczne zwiększenie masy ciała.

  • Dieta 50+

    Dieta 50+

    Po 50. roku życia najbardziej odpowiednia jest dieta łatwo strawna, ograniczająca potrawy tłuste, smażone, wzdymające i ostro przyprawione.

  • Przeciwnowotworowe właściwości soi

    Przeciwnowotworowe właściwości soi

    Choć większość badań wskazuje na pozytywny wpływ włączenia soi do codziennej diety, istnieją także pewne kontrowersje. Dotyczą one zwłaszcza spożycia soi przez kobiety, u których stwierdzono raka piersi, oraz kobiety w okresie po menopauzie.

  • Produkty dla zdrowego serca

    10 produktów, które warto włączyć do codziennej diety.

  • Dieta MIND – połączenie diety śródziemnomorskiej i diety DASH

    Dieta MIND to dieta polecana z dwóch powodów. Po pierwsze, wpływa na poprawę funkcji poznawczych, po drugie zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera oraz spowalnia postęp tej choroby.

  • Związek między żywieniem a&nbsp;występowaniem nowotworów

    Związek między żywieniem a występowaniem nowotworów

    Według badań przeprowadzonych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie zmiana struktury zachorowań na różne nowotwory wynika przede wszystkim ze zmian sposobu żywienia i aktywności fizycznej wśród populacji polskiej.

  • Tradycyjna dieta azjatycka – skuteczna w&nbsp;zapobieganiu zawałowi serca?

    Tradycyjna dieta azjatycka – skuteczna w zapobieganiu zawałowi serca?

    W większości krajów Dalekiej Azji zarówno choroba niedokrwienna serca, jak i nowotwory należą do rzadkości.

25 artykułów - strona 1 z 2

Centra leczenia otyłości

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Zadaj pytanie ekspertowi

Nurtuje Cię jakiś problem? Szukasz odpowiedzi na pytania związane z tematyką serwisu? Nasza redakcja czeka na Twoje uwagi i propozycje tematów. Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies