Aktywność fizyczna. Żywienie w sporcie

  • Aktywność fizyczna – jak zaprzyjaźnić się ze sportem?

    Aktywność fizyczna – jak zaprzyjaźnić się ze sportem?

    „Bo lekarz kazał…”, „bo żona prosiła…”, „bo koleżanka tak robi…”, „bo to jest teraz modne…” Czasem to za mało, by wstać z kanapy i zacząć ćwiczyć. Jak rozbudzić w sobie prawdziwą motywację?

  • Aktywność fizyczna u osób zdrowych

    Aktywność fizyczna u osób zdrowych

    Osoby niepalące, utrzymujące prawidłowy ciężar ciała i wykonujące odpowiednią dawkę ćwiczeń żyją średnio o 5–7 lat dłużej od swych rówieśników nieprzestrzegających zasad zdrowego stylu życia.

  • Aktywność fizyczna u osób w podeszłym wieku

    Aktywność fizyczna u osób w podeszłym wieku

    Jednym z najważniejszych czynników łagodzących wpływ wieku i umożliwiających pomyślne starzenie się jest regularna aktywność ruchowa. Wysiłek fizyczny wydłuża okres samodzielności i niezależności od innych w życiu codziennym.

  • Krótki przewodnik po świecie fitness. Jakie zajęcia wybrać?

    Krótki przewodnik po świecie fitness. Jakie zajęcia wybrać?

    Kluby fitness prześcigają się w oferowaniu coraz nowszych i ciekawszych zajęć pod często tajemniczo brzmiącymi nazwami (np. jukarii, TRX), warto więc zapoznać się z tymi najczęściej proponowanymi, aby mając orientację w ich rodzajach i przeznaczeniu, móc wybrać najbardziej nam odpowiadające.

  • Trening siłowy – wskazówki dla początkujących

    Trening siłowy – wskazówki dla początkujących

    Poza wysiłkiem „tlenowym” dla zdrowia i sprawności fizycznej wskazane jest również wykonywanie ćwiczeń oporowych, trening siłowy jest jednym z filarów treningu zdrowotnego.

  • Bieganie dla początkujących

    Bieganie dla początkujących

    Czy każdy może biegać? Jak wybrać buty do biegania? Kiedy i gdzie biegać? Od jakiego dystansu zacząć? Praktyczne wskazówki oraz marszowo-biegowy plan treningowy dla początkujących, który pozwoli w ciągu 12 tygodni przygotować organizm do ciągłego biegu przez 40 minut.

  • Zalecenia racjonalnego żywienia osób aktywnych fizycznie w kontekście piramidy żywienia dla sportowców

    Zalecenia racjonalnego żywienia osób aktywnych fizycznie w kontekście piramidy żywienia dla sportowców

    Sposób żywienia jest jednym w kluczowych czynników optymalizujących zdolności wysiłkowe sportowców. Racjonalna, zbilansowana dieta optymalizuje efekty treningu.

  • Żywienie dzieci i młodzieży uprawiającej sport

    Żywienie dzieci i młodzieży uprawiającej sport

    Żywienie dzieci i młodzieży uprawiającej sport jest bardziej złożone niż u dorosłych. W ich planie żywienia trzeba bowiem także uwzględnić potrzeby zmieniające się w okresie dorastania.

  • Zasady żywienia młodych sportowców

    Zasady żywienia młodych sportowców

    Odpowiednie żywienie sportowców ma im pomóc w uprawianiu danej dyscypliny. Aby ten cel osiągnąć, młodzi zawodnicy nie tylko powinni wiedzieć, co mają spożywać, ale także dlaczego, kiedy i w jakiej ilości. Jak ma się odżywiać sportowiec powinna także wiedzieć jego rodzina (rodzice, dziadkowie, opiekunowie).

  • Białko w żywieniu sportowców

    Białko w żywieniu sportowców

    W żywieniu sportowców szczególną rolę odgrywają białka pełnowartościowe, o dużej wartości biologicznej, wyznaczonej optymalną zawartością aminokwasów egzogennych (izoleucyna, leucyna, lizyna, metionina, fenyloalanina, treonina, tryptofan i walina).

  • Gospodarka wodno-elektrolitowa organizmu, profilaktyka odwodnienia i strategie prawidłowego nawadniania sportowców

    Gospodarka wodno-elektrolitowa organizmu, profilaktyka odwodnienia i strategie prawidłowego nawadniania sportowców

    Skuteczne nawadnianie w czasie wysiłku fizycznego - ile płynów? Jakie płyny nawadniają najskuteczniej?

  • Odżywki i napoje energetyczne dla osób trenujących – wskazania i skuteczność

    Odżywki i napoje energetyczne dla osób trenujących – wskazania i skuteczność

    W celu poprawy fizjologicznych, psychologicznych oraz biomechanicznych funkcji istotnych dla sportowców od przeszło 35 lat stosuje się specjalne substancje określane mianem środków ergogenicznych lub wspomagających. Wprowadzane co rok na rynek nowe produkty poprzedzone są zwykle skuteczną reklamą oraz nie zawsze jednoznacznymi wynikami badań naukowych.

  • Metody pomiaru wydatku energetycznego osób aktywnych fizycznie

    Metody pomiaru wydatku energetycznego osób aktywnych fizycznie

    Utrzymanie zrównoważonego bilansu energetycznego jest istotną zasadą racjonalnego żywienia nie tylko sportowców. Kontrola kaloryczności całodziennej racji pokarmowej osoby o dużej aktywności fizycznej w kontekście zrównoważenia dziennego wydatku energetycznego wpływa na zachowanie zdrowia i optymalnej sprawności fizycznej.

  • W jakich przypadkach należy konsultować aktywność fizyczną z lekarzem?

    W jakich przypadkach należy konsultować aktywność fizyczną z lekarzem?

    Zalecenia dotyczące sposobu zwiększania aktywności fizycznej u osób zdrowych, chorujących przewlekle oraz u kobiet w ciąży.

  • Tylko 30 minut marszu dziennie może wydłużyć życie!

    Tylko 30 minut marszu dziennie może wydłużyć życie!

    7 maja 2017 w okolicach Polskiego Komitetu Olimpijskiego odbędzie się II edycja „Spaceru po zdrowie - zaproś swojego lekarza!”. To unikatowe wydarzenie sportowe organizowane przez Fundację Zaskoczeni Wiekiem działającej w ramach Exercise is Medicine w Polsce. Spacer integruje ludzi w każdym wieku, a pokazujące jednocześnie, że aktywność fizyczna jest dla wszystkich bez wyjątku.

  • Kosztowna nieruchawość

    Kosztowna nieruchawość

    Ograniczona aktywność fizyczna generuje wysokie koszty. W Polsce to ponad 2 mld euro.

  • Jak ruszyć z miejsca?

    Jak ruszyć z miejsca?

    Zaplanowanie systematycznej aktywności fizycznej może być o wiele prostsze, gdy będziemy dysponować krótkim i ciekawym przewodnikiem. Oto nasza propozycja.

  • Dobór produktów i potraw w posiłkach okołotreningowych

    Dobór produktów i potraw w posiłkach okołotreningowych

    Odpowiednio skomponowany i lubiany przez zawodnika posiłek spożyty przed treningiem zapewnia dobre nawodnienie i odżywienie organizmu przystępującego do wysiłku, gwarantując jak najdłuższe utrzymanie optymalnego stężenia glukozy we krwi.

  • Co jeść po treningu?

    Co jeść po treningu?

    Jeśli regularnie trenujesz, nie rezygnuj z przekąski lub posiłku po ćwiczeniach. Intensywny wysiłek powoduje w Twoim organizmie m.in. zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej, uszczuplenie lub wyczerpanie zasobów energetycznych, utratę białka, nagromadzenie produktów przemiany materii oraz zaburzenia równowagi kwasowo-zasadowej. Sportowcy, którzy mają zaplanowane treningi bądź starty na kolejnych kilka dni lub uczestniczą w rozgrywkach turniejowych muszą zwrócić szczególną uwagę na prawidłową powysiłkową regenerację.

  • Aktywność fizyczna u osób z chorobami sercowo-naczyniowymi

    Aktywność fizyczna u osób z chorobami sercowo-naczyniowymi

    Największe towarzystwa kardiologiczne na świecie zaliczyły zjawisko, jakim jest niedostateczna aktywność fizyczna, do najważniejszych czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych.

21 artykułów - strona 1 z 2

Centra leczenia otyłości

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Zadaj pytanie ekspertowi

Nurtuje Cię jakiś problem? Szukasz odpowiedzi na pytania związane z tematyką serwisu? Nasza redakcja czeka na Twoje uwagi i propozycje tematów. Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies