Zalecenia żywieniowe dla wegan i wegetarian

Zalecenia żywieniowe dla wegan i wegetarianOceń:
(5.00/5 z 7 ocen)
Małgorzata Desmond
dietetyk, specjalista medycyny żywienia
Zalecenia żywieniowe dla wegan i wegetarian

Jeśli wykluczyłeś(-aś) ze swojego jadłospisu mięso lub wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego, zadbaj o zróżnicowaną dietę. Upewnij się, że codziennie dostarczasz swojemu organizmowi wystarczającą ilość niezbędnych składników pokarmowych i odżywczych.

Pobierz i wydrukuj praktyczne zalecenia żywieniowe dla wegan i wegetarian:


Data utworzenia: 21.09.2012
Udostępnij:
Wysłanie wiadomości oznacza akceptację regulaminu
Dodając komentarz akceptujesz regulamin

Publikacje, którym ufa Twój lekarz

Medycyna Praktyczna jest wiodącym krajowym wydawcą literatury fachowej. 98% lekarzy podejmuje decyzje diagnostyczne lub terapeutyczne z wykorzystaniem naszych publikacji.

 

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Aktualności

  • Grupa wsparcia dla pacjentów bariatrycznych
    Wymieniają się doświadczeniami, rozmawiają, ale przede wszystkim udzielają sobie ogromnego wsparcia w dążeniu do upragnionego celu. To wszystko w ramach grupy, działającej przy Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, a powołanej przez Stowarzyszenie Pacjentów Bariatrycznych CHLO.
  • Czy w sporcie rekreacyjnym warto sięgać po odżywki?
    Odżywki sportowe mają zwiększyć wytrzymałość, siłę czy szybkość sportowców; o ile w przypadku zawodowców są nieuniknione, to już amatorzy sportów rekreacyjnych mogą je z powodzeniem zastąpić składnikami dostępnymi w pokarmie – mówi biochemik dr Tomasz Podgórski.
  • Osoby pijące kawę żyją dłużej
    Picie trzech filiżanek kawy dziennie wiąże się z mniejszym ryzykiem śmierci, szczególnie z powodu chorób układu krążenia i układu pokarmowego – wynika z obszernego, międzynarodowego badania.

Lekarze odpowiadają na pytania

  • Napoje izotoniczne w aktywności fizycznej – kiedy i po co je stosować?
    Jednym z podstawowych zagrożeń dla osób uprawiających aktywność fizyczną jest odwodnienie. Odpowiednie nawodnienie organizmu ma kluczowe znaczenie nie tylko dla zapewnienia wydolności, ale również bezpieczeństwa w trakcie podejmowanej aktywności.
  • Zasady żywieniowe korzystne dla zdrowia
    Jakie produkty według aktualnych zaleceń powinni jeść pacjenci, aby zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych? Co to jest gęstość energetyczna posiłku i jakie ma znaczenie dla zmniejszenia masy ciała? Czego najczęściej brakuje w diecie Polaków?

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Zadaj pytanie ekspertowi:

Wysłanie wiadomości oznacza akceptację regulaminu

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies