Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Dieta w hormonoterapii

mgr Dominika Wnęk, dietetyk
Dieta w hormonoterapii
Fot. iStock Photos

Hormonoterapia jest jedną z metod leczenia nowotworów, których powstawanie uzależnione jest od czynników hormonalnych. Do nowotworów tego typu zalicza się nowotwory: piersi, jajnika, macicy, prostaty.

Zdarza się, że wraz z zastosowaniem hormonoterapii, waga pacjenta wzrasta. Aby do tego nie dopuścić należy zwrócić uwagę na kilka zasad:

  • zjadaj posiłki regularnie o stałych porach. Zaleca się aby jeść 4-5 posiłków dziennie w odstępach 3-4 godzinnych. Jedząc regularnie unikniesz podjadania,
  • nigdy nie zapominaj o śniadaniu, a kolację jedz najpóźniej 3 godziny przed pójściem spać,
  • w pierwszej kolejności unikaj produktów bogatych w cukry proste: słodycze, ciasta, drożdżówki oraz produktów bogato tłuszczowych,
  • aby uniknąć nadwagi, a w konsekwencji otyłości nie przekraczaj swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego,
  • staraj się by każdy posiłek był skomponowany tak aby zawierał: produkty węglowodanowe, najlepiej bogate w błonnik pokarmowy: pieczywo pełnoziarniste, płatki owsiane, makarony razowe, grube kasze: gryczana, jęczmienna, pęczak; produkty będące dobrym źródłem białka: drób, cielęcina, ryby oraz produkty zawierające prozdrowotne tłuszcze: tłuste ryby morskie, olej rzepakowy, oliwa z oliwek, orzechy i nasiona,
  • urozmaicaj swoje posiłki. Dbaj o ilość, ale także o jakość spożywanych posiłków- zwróć uwagę na witaminy, składniki mineralne, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, błonnik oraz inne sprzyjające zdrowiu składniki żywności.

Data utworzenia: 06.11.2014
Dieta w hormonoterapiiOceń:

Publikacje, którym ufa Twój lekarz

Medycyna Praktyczna jest wiodącym krajowym wydawcą literatury fachowej. 98% lekarzy podejmuje decyzje diagnostyczne lub terapeutyczne z wykorzystaniem naszych publikacji.

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Aktualności

  • Ruch jest lekiem
    O 25 tys. rocznie mogłaby się zmniejszyć w naszym kraju liczba zgonów, gdyby co drugi nieaktywny Polak więcej ćwiczył – przekonywali we wtorek specjaliści podczas konferencji prasowej w Warszawie.
  • Mody żywieniowe mogą być niezdrowe
    Lansowane różne mody żywieniowe mogą być niebezpieczne dla zdrowia; warto przestrzegać podstawowych zasad żywienia i pilnować, by było różnorodne - podkreślają specjaliści podczas odbywającego się w czwartek w Białymstoku 26. Ogólnopolskiego Sympozjum Bromatologicznego.
  • 38% Polaków w ogóle nieaktywnych fizycznie
    Aż 38 proc. Polaków nie podejmuje aktywności fizycznej nawet raz w miesiącu, choćby takiej, jak rekreacyjne spacery czy jazda na rowerze do pracy – wynika z najnowszego badania aktywności fizycznej i sportowej Polaków.

Lekarze odpowiadają na pytania

Zadaj pytanie ekspertowi:

Wysłanie wiadomości oznacza akceptację regulaminu