Zasady zdrowego żywienia

  • Nastroje a żywienie

    Nastroje a żywienie

    Jesień już jest w całej krasie, zima wkrótce nadejdzie, a wraz z nią czas, który wielu osobom przynosi problemy związane z zaburzeniami nastrojów.

  • Jajko – cenne źródło składników odżywczych

    Jajko – cenne źródło składników odżywczych

    Wiele osób zastanawia się, czy spożycie większej liczby jaj może być niebezpieczne dla zdrowia. Niepokój w tej kwestii obudziło opublikowane w 1972 roku stanowisko AHA (American Heart Association), w którym zalecono ograniczenie spożycia jaj do 3 sztuk tygodniowo, głównie z powodu zawartych w nich dużych ilości cholesterolu. Po latach, na podstawie uaktualnionej wiedzy, dokonano rewizji tych zaleceń.

  • Owoce morza – dlaczego warto jeść? Jak kupić i przyrządzić?

    Owoce morza – dlaczego warto jeść? Jak kupić i przyrządzić?

    Poza walorami smakowymi owoce morza mają także walory zdrowotne. Podobnie jak ryby, zawierają ważne substancje odżywcze. Należy także pamiętać, że frutti di mare uznawane są za afrodyzjak. Podobno sposobem Casanovy na zwiększenie sprawności seksualnej było śniadanie składające się z 50 ostryg.

  • Smaczliwka czyli awokado

    Smaczliwka czyli awokado

    Awokado w Europie prawie nie było znane do drugiej wojny światowej, mimo że na Florydzie i w Kalifornii uprawiano je od powstania Stanów Zjednoczonych. Obecnie awokado można kupić prawie w każdym polskim sklepie warzywnym.

  • Czosnek ogrodowy

    Czosnek ogrodowy

    Czosnek ogrodowy, pomimo często sprzecznych doniesień dotyczących jego działania, cieszy się nieustającą popularnością zarówno wśród smakoszy aromatycznej kuchni, jak i pacjentów cierpiących na schorzenia górnych dróg oddechowych.

  • Kalarepa

    Kalarepa

    Choć nie jest to najpopularniejsze warzywo w Polsce, kalarepa ma duże wartości odżywcze. Część którą jemy to przerośnięta i zgrubiała łodyga, będąca dobrym źródłem witamin z grupy B (B1, B2, B6), witaminy C, ß-karotenu oraz witaminy K.

  • Energia umysłu a składniki odżywcze – problemy badawcze

    Energia umysłu a składniki odżywcze – problemy badawcze

    Pora zimowa sprawia, że występują u nas huśtawki nastrojów, szybko się męczymy, mówimy, że nie mamy „natchnienia do pracy”. Częściej sięgamy po różnego rodzaju środki, aby szybciej rano się rozbudzić i nabrać energii do pracy zarówno fizycznej, jak i umysłowej.

  • Pomidor

    Pomidor

    Pomidor znany jest przede wszystkim jako źródło likopenu, ale zawiera także inne substancje o charakterze antyoksydacyjnym, takie jak: witaminę C, witaminę E, fenole, flawonoidy i antocyjany.

  • Maliny

    Maliny

    Owoce maliny są źródłem licznych składników mineralnych, takich jak: potas, wapń, magnez, cynk, miedź, mangan i żelazo, wykorzystywanych w profilaktyce niektórych chorób.

  • Morele

    Morele

    Owoce moreli wyróżniają się wysoką wartością odżywczą, są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy, takich jak: ß-karoten, witamina C i E.

  • Czereśnie

    Czereśnie

    Badania wskazują, że czereśnie obniżają stężenie kwasu moczowego. Wapń i fosfor zawarty w owocach odgrywa istotną rolę w procesie tworzenia się tkanki kostnej i zębów. Żelazo z kolei umożliwia transport tlenu we krwi.

  • Truskawki

    Truskawki

    100 g truskawek dostarcza aż 66 mg witaminy C - więcej niż cytryna, pomarańcza czy grejpfrut.

  • Rabarbar

    Rabarbar

    Rabarbar jest dobrym źródłem błonnika pokarmowego, ponadto charakteryzuje się bardzo niewielką kalorycznością. Dostarcza potasu, magnezu, żelaza, fosforu, witaminy C oraz kwasu foliowego.

  • Syrop glukozowo-fruktozowy i jego wpływ na zdrowie

    Syrop glukozowo-fruktozowy i jego wpływ na zdrowie

    Jedną z częściej stosowanych substancji słodzących jest syrop glukozowo-fruktozowy, którego konsumpcja w czasie ostatnich lat drastycznie wzrosła. Aktualne dane naukowe wskazują, iż cukier ten nie jest obojętny dla zdrowia człowieka.

  • Kurkumina i jej prozdrowotne działanie

    Kurkumina i jej prozdrowotne działanie

    Badania wykazują przeciwzapalne, antyoksydacyjne oraz przeciwnowotworowe działanie kurkuminy. Podkreśla się także jej właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne.

  • Migdały

    Migdały

    Migdały są doskonałym źródłem witamin, składników mineralnych, białka, błonnika pokarmowego oraz korzystnych dla zdrowia jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Okazuje się jednak, że nie tylko ich walory zdrowotne decydują o tym, że chętnie po nie sięgamy.

  • Kwas foliowy i jego znaczenie dla zdrowia

    Kwas foliowy i jego znaczenie dla zdrowia

    Kwas foliowy jest związkiem wykazującym wielokierunkowe działanie na organizm człowieka. Wpływa on na metabolizm komórek naszego ciała oraz pełni ważną rolę w zapobieganiu wadom cewy nerwowej i profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych. Ponadto, jak wskazują badania, może on zmniejszać ryzyko chorób nowotworowych oraz jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.

97 artykułów - strona 5 z 5

Centra leczenia otyłości

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Zadaj pytanie ekspertowi

Nurtuje Cię jakiś problem? Szukasz odpowiedzi na pytania związane z tematyką serwisu? Nasza redakcja czeka na Twoje uwagi i propozycje tematów. Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies